رنک الکسا

مهندسی اپتیک ولیزر :: مهندسان اپتیک و لیزر

مهندسان اپتیک و لیزر

خوش آمدید
مهندسان اپتیک و لیزر

این وبلاگ یک وبلاگ نوپا است و دست یابی به تجربه کافی در گرو پیشنهادات و انتقادات سازنده شماست با نظرات سازنده خود ما را در کامل کردن این وبلاگ یاری کنید.
با تشکر قبلی از نظرات شما عزیزان



ساعت فلش


  • انجمن
  • مهندسی اپتیک ولیزر

    دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۲، ۰۱:۵۸ ب.ظ

     اپتیک شاخه ای از علم فیزیک است که به مطالعه رفتار و خواص نور مرئی، مادون قرمز و فرابنفش می پردازد و دربسیاری از علوم (ستاره شناسی، مهندسی، پزشکی، عکاسی و...)کاربرد دارد. لیزر نیز به دلیل خواص متمایزش نقش بسیار مهمی در افزایش تولیدات صنعتی، گسترش ارتباطات و پیشرفت صنعت چاپ و پزشکی دارد. در رشته مهندسی اپتیک و لیزر دانشجویان با انواع لیزر و اپتیک و کاربردهای آنها، اسپکتروسکوپی لیزری(اندازه گیری طول موج و فرکانس)، فن آوری ساخت قطعات اپتیکی و...آشنا می شوند و قادر به طراحی و ساخت تجهیزات اپتیکی و لیزری مورد نیاز در زمینه های مختلف باشند.

     

    دانش اپتیک و لیزر پیشرفتهای فراوانی در دهه‌های اخیر داشته است. با توجه به آینده درخشان و کاربردهای روزافزون آن، تربیت کادر متخصص که آشنا به زیر بناهای نظری و مسلط به مبانی عملی باشند، لازم به نظر می‌رسد.


    دوره کارشناسی مهندسی اپتیک و لیزر به منظور آموزش مبانی علمی اپتیک و کاربرد آن در تجهیزات اپتیکی، اپتوالکترونیکی و لیزری تدوین شده است. در فن آوری پیشرفته و بویژه در صنایع دفاعی، تولید، انتشار و بکارگیری نور، آشکارسازی آن در نواحی مختلف بینایی و برهمکنش نور باماده مسائل مهم به شمار می‌آیند.


    در این راستا به متخصصینی که بتوانند همکاری لازم را در طراحی و محاسبات ساخت و نگهداری تجهیزات اپتیکی، اپتوالکترونیکی و لیزری بعهده گیرند، به شدت احساس می‌شود.

    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۱۱
    mohammad hoseini

    نظرات  (۱)

    ۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۷:۰۷ آی سان توفیق
    وبلاگتون خیلی خوبه
     ولی یه انتقاد دارم از لحاظ علمی قویترش کنید. در مورد پیشرفتهای علمی جدیدی که در زمینه ی اپتیک و لیزر انجام شده مطلب بزارید
    من رشته م مهندسی مواده ولی خیلی دوس دارم در مورد این رشته هم بیشتر بدونم
    موفق باشید
    پاسخ:

    سلام دوست عزیزم

    از اینکه به وبلاگمون سر زدی ممنون(خیلی خوشحالم کردی )

    از پیشنهادت هم حتما استفاده خواهیم کرد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی