رنک الکسا

موفقیت پژوهشگران دانشگاه خوارزمی در تولید مواد اولیه صنایع اپتیک و حسگرها :: مهندسان اپتیک و لیزر

مهندسان اپتیک و لیزر

خوش آمدید
مهندسان اپتیک و لیزر

این وبلاگ یک وبلاگ نوپا است و دست یابی به تجربه کافی در گرو پیشنهادات و انتقادات سازنده شماست با نظرات سازنده خود ما را در کامل کردن این وبلاگ یاری کنید.
با تشکر قبلی از نظرات شما عزیزان



ساعت فلش


  • انجمن
  • موفقیت پژوهشگران دانشگاه خوارزمی  در تولید مواد اولیه صنایع اپتیک و حسگرها



    به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پژوهشگران ایرانی با استفاده از روش هیدروترمال موفق به سنتز نانوذرات روی سولفید با ابعاد nm 21 شدند و این ترکیب نیمه‌هادی بوده و قابلیت استفاده در اپتیک، فتوالکترونیک، حسگرها، کاتالیزور را دارد وهمچنین استفاده از پیش ماده ساده، شرایط دمایی و زمانی مناسب، امکانات آزمایشگاهی ساده از جمله مزایای این روش سنتز است.

    بر پایه این گزارش، نانو بلورهای فلزات، اکسید فلزات و نیمه ‌هادی‌ها به علت خصوصیات منحصربه فرد مکانیکی، الکتریکی، اپتیکی، مغناطیسی و شیمیایی بسیار مورد توجه هستند. علت این امر اثرات کوانتومی است به طوری که در ابعاد کوچک خصوصیات الکتریکی و اپتیکی بسیار وابسته به اندازه ذره است و با توجه به وابستگی خصوصیات جدید و کاربردهای بالقوه ترکیبات نانو به شکل و ساختار، مطالعات زیادی جهت کنترل سنتز نانوساختارها با مورفولوژی‌های متنوع صورت گرفته است.

    در این راستا پژوهشگران دانشگاه خوارزمی با هدف سنتز روی سولفید در مقیاس نانو و بهینه کردن روش سنتز با مقایسه دماها و زمان‌های مختلف پروژه تحقیقاتی را اجرایی کردند که در این پژوهش نانوذرات با ابعاد 21 نانومتر و توزیع ذرات مناسب تهیه شد.

    گفتنی است این نانو ذرات نیمه‌هادی بوده و قابلیت استفاده در اپتیک، فتوالکترونیک، حسگرهای تولید کاتالیزور به کار می‌رود و استفاده از پیش ماده ساده، شرایط دمایی و زمانی مناسب، امکانات آزمایشگاهی ساده از جمله مزایای این روش سنتز است.

    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۲۰
    mohammad hoseini

    اپتیک

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی